• OMX Baltic−0,12%260,63
  • OMX Riga−0,57%880,96
  • OMX Tallinn−0,19%1 681,27
  • OMX Vilnius0,15%1 006,11
  • S&P 500−0,19%5 722,32
  • DOW 30−0,69%41 914,88
  • Nasdaq 0,04%18 082,21
  • FTSE 100−0,17%8 268,7
  • Nikkei 225−0,19%37 870,26
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%102,93
  • OMX Baltic−0,12%260,63
  • OMX Riga−0,57%880,96
  • OMX Tallinn−0,19%1 681,27
  • OMX Vilnius0,15%1 006,11
  • S&P 500−0,19%5 722,32
  • DOW 30−0,69%41 914,88
  • Nasdaq 0,04%18 082,21
  • FTSE 100−0,17%8 268,7
  • Nikkei 225−0,19%37 870,26
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%102,93
  • 20.03.15, 12:44
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Jan Palmer: oleme raskes olukorras

Kuigi Eesti riik ootab Euroopa Komisjonilt veel otsust Estonian Airile antud riigiabi seaduslikkuse kohta, on lennufirma juhi Jan Palmeri sõnul vaja vaatamata kõigele edasi areneda. Ja kohati on see ootusärevus raske.
Jan Palmeri sõnul on vaja lennufirmal edasi areneda, kuigi pingsalt oodatakse Euroopa Komisjoni otsust.
  • Jan Palmeri sõnul on vaja lennufirmal edasi areneda, kuigi pingsalt oodatakse Euroopa Komisjoni otsust. Foto: Raul Mee
Eesti riik ootab Euroopa Komisjoni otsust Estonian Airile antud riigiabi seaduslikkuse kohta. Kui juba lähiajal oodatav otsus tuleb Eestile ebasoodne, peab Estonian Air maksma riigile tagasi 40,7 miljonit eurot koos intressidega.
Estonian Air tegutseb kõigele vaatamata edasi ning teatas täna, et asutas tütarfirma Nordic Flyways, mille kaudu pakub teistele lennufirmadele kohalike liinide etteveoteenust.
Küsimustele vastab lennufirma juht Jan Palmer.
Miks te asutasite tütarettevõtte Nordic Flyways veel enne, kui on selge, mida otsustab Euroopa Komisjon?
Eks me muidugi oleme huvitatud sellest otsusest ja ootame seda ka ise, kuid oleme seda otsust oodanud juba kaks aastat. Me ei saa selle otsuse ootuses peatada äri arengut ja tegevust.
Peame täna tegema kõik äri edendamiseks. Lõime tütarfirma, sest me ei saa praeguses firmas samu asju teha. Oleme teinud SASile ja teistele suurematele lennufirmadele alltöid, kuid need olid lühemad lepingud. Soovime pikemaid lepinguid, 5-10 aastaks. Selleks ongi meil vaja eraldi tütarettevõtet.
Kui me areneme ja kasvame, siis oleme ka edukamad. Ja meie tegevus võib Euroopa Komisjoni otsusele ka kaasa aidata, nad näevad, et me pingutame ettevõtte nimel.
Kas te teate, millal tuleb Euroopa Komisjoni otsus?
Ei tea. Euroopa Liiduga suhtleb rohkem majandus- ja kommunikatsiooniministeerium. Meie teeme plaane ja arendame äri.
Kuidas arenevad läbirääkimised Infortari ja Eesti riigi vahel - Infortar oli ju huvitatud Estonian Airi ostmisest?
Tean seda, et Infortar ja riik on sõlminud raamlepingu. Tean ka seda, et Infortar on endiselt väga huvitatud investeerima. Kuid kõik see ootab hetkel eurokomisjoni otsuse taga.
Kõik ootavad seda otsust ja enne midagi teha ei saa?
Nii on jah, see on meile raske olukord. Keeruline on Estonian Airiga sellises seisus edasi minna ja midagi öelda. Eks ootame otsust ja loodame, et see on positiivne.
Estonian Airi lennukipargi liisinglepingud aeguvad peagi. Kas plaanite neid pikendada?
Jah, liising aegub sügisel. Estonian Airi probleem on, et algusest peale on olnud liiga palju lennukeid, aga nüüd liisingu lõppedes oleme vabad ja saame valida. Me pole veel otsustanud, kas uuendame olemasolevat või võtame uue lepingu.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.09.24, 13:51
Sileni vaikuseruumid liiguvad taastuvenergia abil nullheite suunas
Unikaalseid vaikuseruume tootev Silen kasutab nüüdsest vaid taastuvenergiat, kuna ettevõtte kestlikumaks muutmine annab eksporditurgudel märgatava konkurentsieelise.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele